1. Ingurunea,
audientziak eta euskarria aldatu egin badira, nolatan ez da aldatuko bada
kazetaria?
Kazetaria
aldatu egin da, teknologikoki aktiboa duen jarrera izatera igaro baita.
Horrela, lehen mailako informazio eskasiari eta edukien homogenizazioari aurre
egin zaio. Etengabeko eguneratzea ematen da software
berriari esker, eta teknika eta
teknologiak moldatu egin behar izan dira. Esan beharrik ez dago, aldaketa
sakonena Internetek ekarri duela, eta lanbidea zeharo aldatu duela hiru alderdi
nagusitan: giza harremanetan, lanaren perfekzionamenduan eta denbora eta
gastuak gutxitzean.
2. Zer esan nahi du multimedia kazetari hitzak?
Multimedia
kazetaria plataforma berrietarako produktuekin lan egingo duen profesionala da,
gaietan eta edukietan zentratu behar dena. Interneterako, irratirako,
telebistarako eta paperezko hainbat medioetarako prestatu beharko ditu
albisteak. Hala ere, ez da soilik dena aldi berean egingo duen “multitarea
kazetaria” bilatzen. Denboraren kudeaketa eramankorragoa eta albistearen
kalitatea bilatzen dira “multimedia” kazetariarengan. Horregatik, informazioa
kudeatzea izango da erronka nagusia. Baina horretarako, mentalitate aldaketa
eta medioen arteko lanaren koordinaketa handiagoa beharrezkoak izango dira.
Profesional batzuen ustez, ordea, konbergentzia honek aspektu negatiboak ditu,
kazetaritzaren kalitatea kaskartuko delakoan.
3. Prest al daude profesionalak lan ugari horiei aurre
egiteko? Kazetaria, informazioaren paketatzaile soil bihurtzen al da?
Ez da komunikabide batentzat lan egiten,
edukien hornitzaile bihurtzen dira beraz, lanen koordinazio handiagoa eta
egunkari, irrati kate edo telebista kate baterako lan egitetik eratorritako
espazio eta denbora mailako murrizketak gainditzea beharrezkoa da.
4. Zer bilatzen da kazetari multimedia lortzearekin?
Eskuragarri dauden baliabideak
aprobetxatzea da, edozein mediorekin edozein mediorako erabatekoak diren
informazio-produktuak sortu ahal izateko. Edozein mediorako prest dagoen
kazetaria, honen zailtasunak nabariak izan arren, ongi idazten duen kazetaria
balitekeelako ahozko erraztasunik ez izatea edota gorputz hizkuntza egokia
faltan izatea, kamera aurrean agertzeko.
5. “Orkestra kazetaria” izan al daiteke ona esparru
guztietan?
Ez. Bere idazteko abileziak onak izanagatik ez du esan nahi beste
esparruetan gaitasun maila bera mantenduko duenik, adibidez, irudi ona izatea,
ahoz komunikatzeko gaitasuna izatea edota webguneak eta blogak kudeatzeko
abilezia informatikoa izatea.
6. Kazetariak, askotan, maila ertaineko internautari egin
behar dio aurre; izan ere, potentzialki, edozein erabiltzailek idatzi eta eseki
dezake albistea sarean. Baina, benetako arerioa
al da hori?
Ez. Interneten informazioa ipintzeko gai diren iturriak ugari badira ere,
kazetari profesionalaren lana ezinbestekoa da informazio gordin hori
“sukaldatzeko” garaian. Informazio gordina kontrastatu, kudeatu, prestatu eta
modu egokian aurkeztu behar da, eta horretarako ezinbestekoa da profesionalaren
jarduna.
7. Nolakoa izango da gure etorkizuna?
García Avilés-en hitzetan oinarrituta, ez da guztiz
beharrezkoa teknologia berrien inguruan trebezia handia izatea. Etorkizuna ez
dago ez komunikabideetan ez banaketa-teknologietan, baizik eta oinarrizko
informazioari balioa gehitzen dioten edukiak bilatu, aztertu, sortu eta
idazteko gaitasunean. Hau da, etorkizunaren klabea ez dago teknologia berriek
ematen duten aukeretan, baizik eta, azken finean, kazetariak informazioari
ematen dion tratamenduan: Zein informazio eman, nola eman, etab. Hala ere,
nahiz eta hori izan kazetariaren etorkizunaren muina, ukaezina da
ziberkazetaritza eta teknologia berrien aukerak guztiz eraldatu dutela
kazetariaren baliabideak. Horrek esan nahi duena zera da, kazetariaren
etorkizunean informazioaren tratamendurako trebezia izanik gakoa, ezingo ditu
kontuan ez hartu(Jada gaur egun ezin dituelako kontuan ez hartu)teknologiak
ematen dituen aukerak.
Azken finean, kazetariaren etorkizunaren oinarria
informazioaren trataera izaten jarraitzen du, baina kazetariak onartu behar du
ziberkazetaritzak eta teknologia berriak duten lekua bere lanean, aldatu eta
zabaldu egin duela bere lan eremua, eta beraz, moldatu egin behar da egoera
honetara. Hau da, etorkizunean prestakuntza anitz izan behar du, komunikabide
oro erabiltzeko, baina oinarria, informazioaren tratamendua, ahaztu gabe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario